Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Λαογραφικά θέματα

Κεντημένα δειγματολόγια !!!!


  Αγαπητές φίλες, γεια σας.

Όπως γνωρίζετε η αγάπη μου για το μετρητό κέντημα είναι μια διαχρονική λατρεία.
Από μικρή κεντάω και μαζεύω οτιδήποτε χειροποίητο εργόχειρο πέσει στην αντίληψή μου.
Ήρθε η ώρα λοιπόν, κατόπιν γνωριμίας με την Κλαυδία του blog Κάτω από την Ακρόπολη, να δώσουμε μία συνέχεια σ' αυτήν την τέχνη.
Η ιδέα της Κλαυδίας είναι να βρούμε παλαιά εργόχειρα, ή να φτιάξουμε νέα, κυρίως δειγματολόγια
μια και τα συγκεκριμένα είναι ένα είδος που δυστυχώς έχει εξαφανιστεί απ΄την Ελλάδα.
Να είναι με Ελληνικά γράμματα, αριθμούς, στίχους, προσευχές, μηνύματα ή ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς και να υπάρχουν λαογραφικά, λαϊκά μοτίβα.
Όπως αυτό που σας είχα δείξει σε άλλη ανάρτηση:


  Είχαμε ήδη μία συνάντηση με την κ. Πολυμέρου-Καμηλάκη Αικατερίνη, Διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, η οποία έδειξε ένα μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς και η υπεύθυνη Κεντητικής του Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης.
Όπως καταλαβαίνετε ο ενθουσιασμός μας είναι μεγάλος και το μεράκι μας αυτό για τα κεντημένα δειγματολόγια, μας έκανε να ενώσουμε την όρεξή μας για να πραγματοποιήσουμε όσα περισσότερα μπορούμε, ούτως ώστε να γίνει μία έκθεση, μία έκδοση, ή ότι άλλο σκεφτούμε στην πορεία.

Όσες λοιπόν φίλες έχετε την διάθεση να συμμετέχετε σ αυτήν την προσπάθεια, μη διστάσετε ......

ΕΛΑΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ !!!!!!!

Ας είναι η σημερινή ημερομηνία ένα ορόσημο για να κάνουμε κάτι Ωραίο και Μεγάλο !!!!
Επισκεφτείτε και το blog της Κλαυδίας να ενημερωθείτε διότι έχει κάνει μία λεπτομερή και πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση επί του θέματος!!!!!
Σας εύχομαι καλό μήνα, γεμάτο δημιουργία και σας χαιρετώ με ένα ακόμα δειγματολόγιο !!!!


Αυτά είναι τα 3 πολύ παλιά που έχω καταφέρει να βρω προς το παρόν και η προσπάθεια συνεχίζεται .....
Σας φιλώ !!!!!!

42 σχόλια:

  1. Ένα μεγάλο μπράβο για τους θησαυρούς που ανακάλυψες! Καλό μήνα κι από εδώ :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό μήνα Ρανια μου με υγεία και πολύ όμορφες δημιουργίες κάτι που απ'οτι βλέπω το έχεις στο αίμα σου που λένε. Η ιδέα για τα συγκεκριμένα κεντήματα είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Piękne i bardzo romantyczne hafty! Bardzo spodobał mi się ten na pierwszym zdjęciu!
    Pozdrawiam gorąco! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λατρεύω παλιά κεντήματα, όπως δειγματολήπτες, needlepoints, Βερολίνο έργα και ούτω καθεξής!
    Αυτά τα τρία δείγματα είναι απλά υπέροχο!
    Σε ό, τι καταλαβαίνω, είναι το gonna εκτίθενται στο μουσείο το οποίο είναι επίσης μεγάλη!
    Μπράβο σε όλους σας!
    Αγκαλιές και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Ράνια!!!
    Αξιέπαινος ο στόχος σας και μπράβο που ενώνετε το μεράκι σας για την επίτευξη του!!!
    Καλό μήνα εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχη ανάρτηση , Ράνια μου !!!!!! Τα δειγματολόγια που "ανακάλυψες" μου έχουν "κλέψει" την καρδιά !!!!! Ευχομαι να υπάρξει ανταπόκριση !!!!!
    Καλό μήνα !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ σημαντική η κίνηση που κάνετε και μακάρι να έχει την ανταπόκριση και το αποτέλεσμα που επιδιώκετε!Φαίνεται ότι κινείστε πολύ σοβαρά, αφού είδατε και ανθρώπους που έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο! Τα κεντήματα που μας έδειξες είναι απλά υπέροχα!Μακάρι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε κι εμείς στο έργο σας!Καλή αρχή και καλή συνέχεια!Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα Ράνια μου!!Καλό μήνα!!
    Πολύ όμορφα τά κεντήματα πού ανακάλυψες!
    Μού άρεσαν καί τά τρία δείγματα!!Μπράβο καί στίς δυό σας!!
    Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καταπληκτικά τα διγματολόγια που ανακάλυψες. Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια στην έρευνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Hello!

    What a lovely idea and your stitching is beautiful!
    Have a good week x

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εύγε! Δεν ξέρω κέντημα αλλά στέλνω όλες μου τις ευχές να στεφθεί με επιτυχία το μεγάλο εγχείρημά σας!!!
    Καλό μήνα :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Это замечательно: изучать и ценить свое прошлое!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπώ την παράδοση , δεν έχω τίποτα παλιό αλλά ξεσηκώνομαι να έρθω στην παρέα σας γιατί μου μυρίζει τόσο Ελλάδα !!! Χαιρετίζω με ενθουσιασμό την προσπάθειά σας!!! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ καλή όλη αυτή η προσπάθεια. Έχω κι εγώ ένα και θα το φωτογραφίσω να σας το στείλω και σε σένα και στην Κλαυδία!AriadnefromGreece!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ράνια μου, άντε ξεκίνα και τα καινούρια...
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Toutes de magnifiques broderies !!!!!!
    Bonne journée !
    Anna

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συγχαρητήρια για αυτή σας την πρωτοβουλία!! Μακάρι να είχα και εγώ παλιά κεντήματα γιατί από νέα δεν έχω τέτοιο ταλέντο. Αυτά που ανακάλυψες είναι καταπληκτικά Ράνια μου!! Καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εξαιρετικά! Φοβερή δουλειά!
    Καλό μήνα να έχεις, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 'Οπως έγραψα και στην Κλαυδία, χαιρετίζω αυτή την πρωτοβουλία που πήρατε για την διάσωση των παλιών δειγματολογίων και εύχομαι να έχετε μεγάλη επιτυχία και συμπαράσταση απ'όλες τις κεντήστρες της μπλογκογειτονιάς μας! Εάν ανακαλύψω κάτι, θα σας ενημερώσω.
    Προς το παρόν σου έστειλα σήμερα κάποια σχέδια για κέντημα!
    Φιλάκια πολλά, Ράνια μου και καλό σου βράδυ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το πρώτο το είδα για πρώτη φορά στη Κρήτη και έγινε το..σλόγκαν μου.Για πολύ καιρό το ζωγράφιζα σε ταμπελίτσες και το πουλούσα στο μαγαζί μο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πόσο σας χαίρομαι για το μεράκι σας ! όλο αυτό που έχετε αναλάβει είναι αξιέπαινο! Μπράβο σας Ράνια μου!
    Φιλάκια πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Διάβασα, την πολλή ενδιαφέρουσα ανάρτηση, της Κλαυδίας! Μπράβο σας για το μεράκι, τον ενθουσιασμό και την πρωτοβουλία!!! Ράνια μου, υπέροχα τα δειγματολόγια σου!!! Καλό μήνα γλυκιά μου! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Θα ενημερώσω τη μαμά κ τις θείες μου απο Κρήτη αλλα κ την πεθερά μου απο Χίο, να ψάξουν λίγο καλύτερα στις προίκες τους ! Κατι ακόμα μπορεί να βρούμε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πολύ όμορφη ανάρτηση !!!!
    κάλο μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γεια σου Ράνια μου!!!
    Άλλο ένα κοινό σημείο επαφής, το κέντημα!
    Έχω άπειρα κεντήματα αλλά ούτε ένα τέτοιο, αν και το είχα κατά νου πάντα!!
    Αφού λέτε να κάνουμε και καινούργια , ετοιμάζομαι για το ψάξιμο σχεδίων!!!
    Ελπίζω να περιμένετε αρκετό καιρό, γιατί δεν υπάρχει χρόνος άλλος στο 24ωρο μου!!!!1
    Πες μου όταν πάρεις την κουκουβάγια σου, την έστειλα την Πέμπτη που πέρασε!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ράνια μου ελπίζω στην ανταπόκριση των αναγνωστών των μπλοκ μας, ελπίζω στην έμπνευση και τη συγκίνηση που μπορούνε να προκαλέσουνε τα παλιά κεντημένα δειγματολόγια σε όσους τα γνωρίσουνε και ελπίζω στο δικό μας μεράκι και πάθος να δημιουργήσουμε πολλά καινούργια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. So great idea!! I love the cross stich world! I wish very good luck on your beautiful project!!
    Hugs,
    Priscila

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Τι τέλεια ιδεα!!
    Καλή συνέχεια!!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πωπω λεπτοδουλειά!
    Αλλά το μεράκι και το ταλέντο κραυγάζουν!
    Μπράβο και πάλι μπράβο, καλλιτέχνη μου!
    Φιλάκια πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. C'est un fantastique projet dans lequel vous vous lancez. Il ne faut pas laisser se perdre la tradition et les savoir-faire. Je n'ai pas trouvé de tels abécédaires brodés par la maman d'Achilleas qui était une très bonne brodeuse. Mais si j'en vois dans des musées ou autres en me promenantt en Grèce, je vous en ferai des photos, c'est promis.
    Bonne soirée Rania! Bises!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ♪♬° ·.
    Resgate de um tesouro tão precioso!

    Ótimo sábado!!!
    Beijinhos do Brasil. ♪♬° ·.
    ·.·.✿✿ミ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Un libro con unos bordados preciosos, me encantan.
    Besos desde España

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. HOLA, COMO STAS... INTERESANTE TU BLOG, ME ENCANTO..! TE FELICITO. TUS TRABAJOS SON HERMOSO. DIOS BENDIGA TU CREATIVIDAD.. AHORA TE SIGO, VISITAME TAMBIÉN, SIEMPRE SERAS BIENVENIDA.. ANÍMATE.. BESOS, ABRAZOS Y BENDICIONES.
    ZHOBEYD@...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αν και κεντάω πάρα πολλά χρόνια Ρανια μου δεν έχω φτιάξει κάτι τέτοιο, αν και πάντα τα χάζευα όπου τα έβλεπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Με το κέντημα δεν τα παω καλα΄, αλλά δεν σταματώ να θαυμάζω αυτά τα αξιέπαινα χέρια και τα μάτια που δημιουργούν τέτοια αριστουργήματα!
    Εξαιρετική η προσπάθεια , Ράνια μου !!!!! Μπράβο !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αριστουργήματα όλα! Καλή, δημιουργική και ευλογημένη εύχομαι να είναι η νέα χρονιά. Πολλά φιλιά και την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Καλημέρα Ράνια μου.Και φτάσαμε στο 2022,που το οραμα,θα γίνει πραγματικότητα,με την εκθεση των Ελληνικών Δειγματολογίων.!!Πολλούς δημιουργικούς χαιρετισμούς απο την Χαλκίδα.!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Απορώ λοιπόν πως αναφέρατε ότι δεν υπάρχουν στην Ελλάδα δειγματοληψία!Από γιαγιά και μητέρα έχω γιατί στα σχολεία όλες οι μαθήτριες έφτιαχναν το δικό τους δειγματολογιο!Παράδοξο λοιπό να διαδίδουμε και να κενταμε ξένα δειγματολογιο εισάγοντας και την ξενική τος ονομασία εγκαταλείποντας την προσπάθεια διάσωσης και διάδοσης των ελληνικών δειγματολογιβν που τα έλεγαν μάρκες και όχι samplers

    ΑπάντησηΔιαγραφή